A WORCESTER LADYMASS - TRIO MEDIAEVAL - CD

18.90
674611
Artist: TRIO MEDIAEVAL
Format: CD
Status: Ενημέρωση για την διαθεσιμότητα εντός 24 ωρών
Label: ECM RECORDS
Release Date: 28/06/2012
Number of Discs: 1
+
A WORCESTER LADYMASS - TRIO MEDIAEVAL
Όπως η εφημερίδα Daily Telegraph της Αγγλίας παρατήρησε, «Η λέξη μελίρρυτος θα μπορούσε σχεδόν να έχει επινοηθεί για να περιγράψει τον χαρακτηριστικά καθαρό, δροσερό ήχο των τριών γυναικείων φωνών του Trio Mediaeval. Το Τρίο έχει μια σαγηνευτική ποιότητα, η οποία κάνει οτιδήποτε τραγουδούν να ηχεί υπέροχα: από την πρώτη πολυφωνία ως τη σύγχρονη σύνθεση. Εξαίσιο! Αξίζει να το ακούσετε»..

Στο πέμπτο τους άλμπουμ για την ECM New Series, η Anna Maria Friman, η Linn Andrea Fuglseth και η Torunn Østrem Ossum παρουσιάζουν την αποκατάσταση μιας αναθηματικής λειτουργίας της Παρθένου Μαρίας του 13ου αιώνα. Τα χειρόγραφα προέρχονται από ένα αβαείο Βενδεκτίνων της Αγγλίας. Όπως η μουσικολόγος και συνεργάτης του Τρίο Nicky Losseff αναφέρει στο σημείωμά της, «η συνθετότητα της πολυφωνικής μουσικής ήταν σημαντική για τους μοναχούς που έζησαν στην Μονή της Αγίας Μαρίας, στο Worcester. Η πολυφωνία έδινε ζωή στο κατά τα άλλα απλό λειτουργικό μέρος. Στο Worcester, ένας ασυνήθιστος αριθμός από απομεινάρια και αποσπάσματα έχουν διασωθεί. Περισσότερα από 100 τραγούδια, σε πολλά διαφορετικά στυλ μουσικής: πολυφωνία για να εξωραΐσουν τις κινήσεις της Λειτουργίας, τις διάφορες ελεύθερες φωνές των μοτέτων και τελευταία, οι αυστηροί, ρητορικοί τόνοι των conductus (είναι ένας τύπος ιερής, αλλά μη-λειτουργικής φωνητικής σύνθεσης για μια ή περισσότερες φωνές). Συνολικά, αυτό μαρτυρεί μια ακμάζουσα μουσική κοινότητα».

«Τραγουδώντας αυτή η μουσική σήμερα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ερμηνεία» τονίζει η Anna Maria Friman και συνεχίζει: «Εμπεριέχει πολλά στοιχεία υπόθεσης αλλά και διαίσθησης η διαδικασία της ερμηνείας της μεσαιωνικής μουσικής. Θεωρούμε ότι η εκτέλεση αυτής της μουσικής, μας δίνει την ελευθερία να αφήσουμε τη φαντασία μας και τις ιδέες μας ελεύθερες σαν να δημιουργούμε σύγχρονη μουσική». Το τρίο δεν διεκδικεί την ιστορική αυθεντικότητα. «Είναι αδύνατον να γνωρίζουμε πώς ακριβώς ηχούσε η μουσική στο μεσαίωνα συνεπώς είναι αδύνατο να αναπαράγουμε έναν μεσαιωνικό φωνητικό ήχο». Αυτό βέβαια μπορεί να είναι μια δημιουργική συνθήκη. «Έχουμε επιλέξει να χρησιμοποιήσουμε τις αποσπασματικές αρχικές πληροφορίες για να μορφοποιήσουμε την ερμηνεία μας». Στην περίπτωση του Ladymass, η αποκατάσταση και η συμπλήρωση με νέα μουσική ήταν απαραίτητη. Καταλαβαίνοντας ότι από τη Λειτουργία έλειπαν δύο τυπικά μέρη (Credo και Benedicamus Domino), οι τραγουδίστριες κάλεσαν τον Gavin Bryars, έναν φίλο και υποστηρικτή του Τρίο από τα πρώτα του βήματα, να συμπληρώσει με σύνθεση τα μέρη που έλειπαν. Ο Bryars πρότεινε να εισαχθούν οι δικές του συνθέσεις στο Ladymass κατά τέτοιο τρόπο ώστε να «διατηρήσει το ίδιο ήθος, χωρίς καμία αίσθηση δυσαρμονίας», παρά το γεγονός ότι από τις συνθέσεις του θα ηχούσαν διαφορετικά από τον περιβάλλοντα τμήματα. Το παλιό και το νέο, κυριολεκτικά και εννοιολογικά, συνυπάρχουν στη δουλειά του Trio Mediaeval.

Το Trio Mediaeval ιδρύθηκε το 1997, αναπτύσσοντας το μοναδικό του ρεπερτόριο με την συνεχή συμμετοχή του από το 1998 έως το 2000 στο Hilliard Summer Festival στην Αγγλία και στη Γερμανία. Στη συνέχεια συνεργάστηκαν με την Linda Hirst και τον John Potter. «Το τραγούδι ποτέ δεν ήταν τόσο παράξενα όμορφο», έγραψε ο Joshua Kosman της San Francisco Chronicle, όταν για πρώτη φορά παρουσιάστηκε εκεί και συνεχίζει: «Είναι ίσως από τις σημαντικότερες συναυλίες της χρονιάς. Ακούγοντας κανείς αυτό το τρίο με την αντιστικτική του τελειότητα, είναι να εκπλήσσεται με το τι μπορεί να κάνει η ανθρώπινη φωνή».

«Αυτές οι τρεις γυναίκες έχουν εκπληκτικά όμορφη φωνές», γράφει ο Robert Levine στο αμερικανικό περιοδικό Stereophile και συνεχίζει: «με ξεχωριστά ηχοχρώματα που παρ 'όλα αυτά σμίγουν αρμονικά ... Το Trio Mediaeval τραγουδάει με συναίσθημα, βάθος, και - θα τολμούσα να πω; - με ψυχή ". Τέτοια συναισθήματα αποκόμισαν και από όλη την Ευρώπη. «Ένα από τα πιο εντυπωσιακά νέα γκρουπ», χαρακτήρισε το Τρίο ο συντάκτης του Britain’s Early Music Review ο οποίος προσθέτει: «Οι καθαρές και αβίαστες φωνές τους, με ένα εξαιρετικό έλεγχο στον τονισμό και το ηχόχρωμα σε συνδυασμό με μια προφανή μουσική ευφυΐα, αποδείχνουν την ικανότητά τους να διαμορφώσουν μια μουσική γραμμή και να δώσει δομή σε ένα κομμάτι. Άλλοι έχουν προσπαθήσει να ερμηνεύσουν μεσαιωνικό ρεπερτόριο για σοπράνο φωνές, αλλά κανένας δεν είχε την ίδια επιτυχία όπως αυτό το νέο γκρουπ».

Οι ηχογραφήσεις του Τρίο στην ECM παρουσιάζουν ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου: . Το Words of the Angel, που ηχογραφήθηκε το 1999, περιελάμβανε τη Messe de Tournai, πολυφωνία του14ου αιώνα, ενώ το Soir, dit-elle (2003) πήρε τον τίτλο του από τη σύνθεση του Ivan Moody. Στο δίσκο αυτό ερμηνεύονται επίσης συνθέσεις των Leonel Power (Missa Alma Redemptoris Mater) Gavin Bryars και Andrew Smith. Το Stella Maris (2005) παρουσίασε μουσική του 12ου και του 13ου αιώνα από την Αγγλία και τη Γαλλία, καθώς και την πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση του Missa Lumen de Lumine, έργο του Κορεάτη συνθέτη από κορεατικές συνθέτη Sungji Hong. Το Folk Songs (2007) ήταν μία ενδελεχής παρουσίαση της λαϊκής μουσικής παράδοσης της Νορβηγίας. Το Τρίο συνόδευσε με παραδοσιακά κρουστά ο Birger Mistereggen. Το ήταν υποψήφιο των βραβείων Grammy στην κατηγορία καλύτερης ερμηνείας μουσικής δωματίου.

Κατόπιν, οι τραγουδιστές φιλοξενήθηκαν σε διάφορες άλλες ηχογραφήσεις της ECM. Η Anna Friman and Linn Andrea Fuglseth εμφανίζονται στο Diminuito του Rolf Lislevand (ECM New Series 2088). Η Friman επίσης συμμετείχε στο Cartography του Arve Henriksen (ECM 2086), μια ηχογράφησης που επιπλέον ενσωματώνει τις φωνές του Trio Mediaeval.

Μια συναυλία – παρουσίαση του Α Worcester Ladymass είναι προγραμματισμένη για τις 4 Μαρτίου στο Όσλο. Ακολουθούν περιοδείες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Στο τέλος του Μαρτίου το Τρίο θα βρίσκεται στη Βόρεια Αμερική, με ημερομηνίες, με συναυλίες που περιλαμβάνουν πόλεις όπως το Τορόντο, το Κάνσας το Χανόβερ κ.α..

Πολλές και οι προγραμματισμένες συναυλίες σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και φεστιβάλ.[Norway (7 Μαΐου), Palais des Beaux Arts, Brussels, (24 Μαΐου), Festspillene Bergen, (1η Ιουνίου), Ingolstadt, (7 Ιουνίου), Kulturwochen Hauzenberg, Germany (6 Ιουλίου), Early Music Festival Riga, Latvia (8 Ιουλίου), Festival Internacional de Música da Póvoa de Varzim, Portugal (20 Ιουλίου)].

Η έκδοση που συνοδεύει το cd περιλαμβάνει σημειώματα της Nicky Losseff και της Anna Maria Friman.