FAITHFUL - MARCIN WASILEWSKI TRIO - CD

18.90
674602
Artist: MARCIN WASILEWSKI TRIO
Format: CD
Status: Ενημέρωση για την διαθεσιμότητα εντός 24 ωρών
Label: ECM RECORDS
Release Date: 28/06/2012
Number of Discs: 1
+
FAITHFUL - MARCIN WASILEWSKI TRIO
Συνεχίζοντας τη μουσική κατεύθυνση που χάραξαν το 2007 στο January, και στο προγενέστερο άλμπουμ με τον τίτλο Trio (2004), το Faithful είναι το τρίτο άλμπουμ του πολωνικού τρίο στην ECM. Η δισκογραφία του, περιλαμβάνει επίσης τρία ακόμη άλμπουμ ως μέλη του κουαρτέτου του μεγάλου τρομπετίστα Tomasz Stanko και είναι τα Soul of Things, Suspended Night και Lontano, που ηχογραφήθηκαν από το 2001 έως το 2005. Επιπλέον, ο πιανίστας Marcin Wasilewski και ο μπασίστας Slawomir Kurkiewicz συμμετείχαν στα άλμπουμ του Manu Katché, το Neighbourhood και το Playground, που ηχογραφήθηκαν το 2004 και το 2007 αντίστοιχα. Παρόλα αυτά, στο τρίο συναντά ο ακροατής την πιο ολοκληρωμένη έκφραση της έμπνευσης και των ικανοτήτων του κάθε μουσικού και το Faithful δείχνει να είναι μέχρι σήμερα η πλέον εξαιρετική στιγμή του τρίο σε όλα τα επίπεδα: ενέργεια, λυρισμός, ιδέες.

Το άλμπουμ ανοίγει εντυπωσιακά με το An den kleinen Radioapparat του Hanns Eisler, μια σύνθεση του 1942, στοιχειωμένη από τα γεγονότα της εποχής και τη σκληρή συνθήκη της εξορίας. Η μελωδία είχε ξαναπαιχθεί υπό τον τίτλο The Secret Marriage αλλά το τρίο αποφάσισε να διατηρήσει τον αυθεντικό τίτλο προσπαθώντας να διατηρήσει παράλληλα και την αρχική πρόθεση και αίσθημα της μουσικής. Το Night Train To You είναι η πρώτη από τις πέντε νέες συνθέσεις του Wasilewski εδώ και περιγράφεται από τον συνθέτη ως «ένα κομμάτι γεμάτο κίνηση και εξέλιξη». Οι τρεις αρχικές συγχορδίες δημιουργούν ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, ενώ ρυθμικά η μουσική εξελίσσεται από τα 6/8 στα 11/8. Μια πολύ απλή μελωδία που οδηγεί σε έναν αυτοσχεδιασμό για το πιάνο και τις ντραμς πριν από την ήσυχη εξέλιξη της μουσικής που μοιάζει με μια αμαξοστοιχία που προσεγγίζει τον σταθμό. Το Faithful είναι μια σύνθεση του Ornette Coleman του 1966 από το άλμπουμ The Empty Foxhole, μια συχνή αναφορά στον μουσικό κόσμο της ECM για τη σαφήνεια της μελωδικής της γραμμής και για την καθαρότητα και την αθωότητα του αυτοσχεδιασμού της. Με έμμεσο τρόπο, μπορεί να συνδέεται με την ιστορία των Wasilewski, Kurkiewicz και Miskiewicz, μουσικοί που από κοινού απέκτησαν την καλλιτεχνική τους ταυτότητα ενόσω ήταν μόλις μαθητές.
Η σύνθεση του Marcin Μosaic είναι ακριβώς όπως και ο τίτλος του: οι εξελισσόμενες και αποσπασματικές συγχορδίες συνθέτουν το ψηφιδωτό μιας μεγαλύτερης μουσικής εικόνας. Το κομμάτι Ballad of the Sad Young Men είναι μια κλασική τζαζ σύνθεση που γράφτηκε από τον Tommy Wolf και τον Fran Landesmann για το Μπίτνιγκ μιούζικαλ The Nervous Set το 1959. Το Οz Guizos (Οι Καμπάνες) του Hermeto Pascoal είναι μια σύνθεση που πρότεινε ο μπασίστας παρουσιάστηκε Slawomir Kurkiewicz ανάμεσα σε πολλές άλλες συνθέσεις του Pascoal καθώς η βραζιλιάνικη μουσική αποτελεί μια από τις βασικές αναφορές του μπασίστα. «Η συγκεκριμένη σύνθεση ήταν αυτή που ταίριαζε περισσότερο στον χαρακτήρα του γκρουπ» αναφέρει ο Wasilewski. To Song for Swirek, είναι ένα αφιέρωμα στον στενό φίλο του τρίο, Μarek Swierkowski.
The dreamlike “Woke up in the Desert” was named by Marcin’s friend, Polish rock singer/songwriter Edyta Bartosiewcz. “Every time we have a new recording session I go over to her place and I like to listen to the music with her. I respect her opinion very much and she’s great at finding titles. This title still makes me laugh, but it also works on the imagination. It seems to suggest all kinds of associations.” (Henri Rousseau’s “Sleeping Gypsy” might come to mind, perhaps.) Marcin points out, furthermore, the snakelike movement and sonorities of Michael Miskiewicz’s cymbals and snare. To ονειρικό Woke up in the Desert πήρε το όνομά του από τη φίλη του Marcin, Edyta Bartosiewcz, την πολωνή ροκ τραγουδοποιό. «Κάθε φορά που έχουμε μια νέα ηχογράφηση πηγαίνω στο χώρο της και ακούμε μαζί τη μουσική. Εμπιστεύομαι απόλυτα τη γνώμη της και επίσης το εξαιρετικό της ταλέντο να δίνει τίτλους στις μουσικές. Ο τίτλος αυτός ακόμα με κάνει να γελάω, όμως αποδίδει διάφορα στοιχεία που λειτουργούν στο επίπεδο της φαντασίας, όπως για παράδειγμα ο τρόπος που παίζει ο Michael Miskiewicz παραπέμπει στην κίνηση του φιδιού, επισημαίνει ο Marcin.
Το Big Foot (γνωστό και ως Figfoot) του Paul Bley, πρωτο-ακούστηκε σε μια από τις πρώτες του κυκλοφορίες της ECM, υπό τον τίτλο Bley with Gary Peacock, που εκδόθηκε το 1970. Στην παρούσα εκδοχή, οι πνευματώδεις ανατροπές πλησιάζουν περισσότερο τον χαρακτηριστικό τρόπο του Bley απ’ ότι το στοιχείο της εκρηκτικής ενέργειας.
Τέλος, το Lugano Lake, αναφέρεται στο χώρο της ηχογράφησης, το Auditorium SRI, με παραγωγό τον Manfred Eicher. «Είναι η τρυφερή ανάμνηση μιας όμορφης πόλης, με τη λίμνη και το βουνό καθώς και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς κάνοντας μια ηχογράφηση» αναφέρει ο πιανίστας.
Το τρίο είναι σε περιοδεία από τον Μάρτιο έως και τον Μάιο, με ημερομηνίες στην Πολωνία, τη Γερμανία, την Ελβετία και τη Γαλλία.